juf-lotte-op-reis.reismee.nl

De derde dag in Göteborg

Hallo allemaal!

Vanochtend zijn we naar een kinderopvang geweest geweest. Dit noemen ze in Zweden de Förskolan. Hier gaan kinderen van 1 t/m 5 jaar naartoe. Dit is bij ons groep 1 en 2. We kregen hier een uitleg over de kinderopvang. Helaas hebben we de opvang niet vanbinnen kunnen zien.

In de middag zijn we naar het Universeum geweest. Dit is een groot museum waar je van alles zelf kunt proberen en ontdekken. Ze hebben hier verdiepingen met verschillende soorten dieren en ze hebben verdiepingen waar je zelf van alles kunt uitproberen. Ze hebben een verdieping met grote soorten aquariums, net zoals in het Dolfinarium. In deze aquariums zwemmen veel verschillende soorten vissen. Er zaten zelfs haaien in een aquarium!

Je hebt ook een gedeelte dat het regenwoud heet. In dit gedeelte hebben ze een regenwoud nagemaakt. Het is daar ent als in een regenwoud 25 graden en de luchtvochtigheid is 90%. Dit betekent dat het heel vochtig aanvoelt en je gaat hierdoor ook sneller zweten. We zagen hier verschillende soorten vogels en vlinders. Ook was er een klein gedeelte waar we tussen de apen liepen.

Er waren ook twee verdiepingen waar je van alles kon uitproberen. Een verdieping ging over de ruimtevaart. Je kon dan bijvoorbeeld op verschillende weegschalen staan en dan kon je zien hoeveel je op een bepaalde planeet (Pluto, Jupiter of Mars) weegt. Ook was er een verdieping dat over de hersenen gaat. Hier kun je testen hoe goed je conditie is of hoe goed je reactiesnelheid is (hoe snel je op iets reageert).

Het was een erg leuke middag in het Universeum! Morgen gaan we naar de bovenbouw van een basisschool.

Groetjes,

Juf Lotte