juf-lotte-op-reis.reismee.nl

Een drukke dag

Hallo allemaal!

Vandaag is alweer de vierde dag aangebroken van de studiereis. We zijn vanochtend naar een bovenbouw geweest. In de bovenbouw in Zweden zitten kinderen van 12 t/m 16 jaar.

We werden ontvangen door twee leerlingen van de school en zij gaven ons eerst een presentatie. Na de presentatie mochten we in de gymzalen en in de muzieklokalen kijken. Daarna werden we in groepjes verdeeld en mochten we bij verschillende lessen kijken. De eerste les was Arts (kunst en handvaardigheid). Als beginopdracht moesten we tweetallen maken en onze schrijfhand naar voren steken. De polsen werden vervolgens aan elkaar vast gemaakt en toen moesten we proberen om een zelfportret te tekenen. Dit was erg moeilijk ,omdat je je polsen niet goed kon bewegen doordat ze vastgebonden zaten.

Daarna gingen we naar een les Technology (technologie). De kinderen leren hier hoe ze een robot moeten programmeren. Programmeren is het schrijven van aaneensluitende instructies. Door het programmeren kan de robot bewegen. We mochten ook de robot proberen te laten bewegen door zelf te programmeren. Dit was in het begin nog best wel lastig ,omdat we niet goed wisten wat we moesten doen. Na wat proberen lukte het ons toch om de robot te laten bewegen. Als ik terug ben zal ik jullie hiervan filmpjes laten zien!

Na het bezoek aan de bovenbouw zijn we nog even naar een meer gegaan. Hier hebben ook een aantal jongens gezwommen.

Daarna gingen we frisbeegolfen. Dit is een soort midgetgolf, maar dan met een frisbee. Je moest de frisbee in zo min mogelijk worpen in de korf gooien. Net als bij midgetgolf heb je 18 holes die je moet afleggen. Het frisbeegolfen was in een park, dus je moest je frisbee ook tussen de bomen door gooien. Dit maakte het soms wat moeilijker, maar het was daarom ook een uitdaging om de frisbee in de korf te gooien. Het frisbeegolfen was erg leuk om te doen!

Toen we klaar waren met het frisbeegolfen hebben we nog een wandeling door het park gemaakt. We hebben op de top van een heuvel gestaan en hier hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Toen we een stukje verder liepen zagen we ook zeehonden, pinguïns en elanden in het park!

Morgen gaan we naar een vluchtelingenschool. Ik ben erg benieuwd hoe ze op deze school aan de kinderen lesgeven!

Groetjes,

Juf Lotte